Łodzie szkoleniowe CARTER School

CARTER School Standard / Tourist

Inspiracją do zaprojektowania łodzi CARTER School Standard / Tourist była łódź klasy OPTIMIST, a uczyniono to w celu stworzenia taniego sprzętu służącego do odpowiedniego przygotowania młodych żeglarzy do późniejszego udziału w oficjalnych regatach tej klasy, na dużo droższych łodziach klasowych.

Założenia zostały spełnione i powstała łódź, która:
– daje wrażenie pływania na prawdziwym OPTIMISTcie,
– jest wytrzymała i odporna na wszelkie uszkodzenia podczas kolizji na wodzie i przy nabrzeżu,
– jest bardzo łatwa w obsłudze,
– ma doskonałe właściwości regatowe,
– jest niezatapialna,
– jej utrzymanie i konserwacja nie sprawia żadnych problemów,
– pozwala doznawać wspaniałych doświadczeń żeglarskich, zarówno podczas pływania rekreacyjnego, jak i podczas szkolenia oraz trenowania młodych żeglarzy.
– i, co bardzo ważne, z pewnej odległości wygląda jak „rasowy” OPTIMIST.

Łódź wykonywana jest w dwóch typach:
Standard – z wywiniętą krawędzią pokładu, wykonaną analogicznie jak w klasowej łodzi OPTIMIST.
Tourist – z krawędzią pokładu wykończoną odbojnicą z czarnego PCV, której zadaniem jest ochrona kadłuba przed uszkodzeniem, a także dodatkowe wzmocnienie i usztywnienie całej konstrukcji. Odpowiednie wyprofilowanie krawędzi kadłuba oraz naciąg i przynitowanie odbojnicy gwarantują jej pewne przytwierdzenie i funkcjonalność.

Łódź CARTER School Standard / Tourist nie jest łodzią klasową typu OPTIMIST, w rozumieniu przepisów klasy OPTIMIST.
Używanie nazwy OPTIMIST oraz logo klasowe „Q” zastrzeżone są prawnie wyłącznie w odniesieniu do łodzi spełniających wszystkie warunki klasowe i zarejestrowane jako łodzie klasowe.

Przeznaczeniem łodzi CARTER School  Standard / Tourist jest przede wszystkim pomoc w przygotowaniu i wyszkoleniu młodych adeptów sztuki żeglarskiej.

Z łodzi CARTER School Standard / Tourist już tylko jeden krok do prawdziwego OPTIMISTa

Najistotniejsze walory konstrukcyjne łodzi, to:

    1. Kadłub łodzi wykonywany jest metodą ręcznego laminowania z zastosowaniem najlepszych dostępnych na rynku materiałów konstrukcyjnych, posiadających wszelkie niezbędne certyfikaty.
    2. Kadłub łodzi posiada dodatkowe zbrojenia szklane i przekładkowe, które pozwalają na wzmocnienie sztywności i wytrzymałości, przy równoczesnym zoptymalizowaniu wagi łodzi.
    3. Pokład łodzi jest elementem monolitycznym, obejmującym półpokłady, dziobową ławeczkę z grodzią, gródź główną, połączoną z nakładką skrzynki mieczowej oraz dwoma bocznymi komorami wypornościowymi.

Taka konstrukcja ogranicza ilość połączeń i sklejeń, co znacząco poprawia sztywność i wytrzymałość całej konstrukcji.

  1. Wszystkie spojenia łączone są najlepszymi, dostępnymi na rynku klejami.
  2. Łódź posiada trzy komory wypornościowe, które istotnie wzmacniają i usztywniają całą konstrukcję łodzi.
    W wersji Basic umieszczone są w nich, nadmuchiwane worki balastowe, a łatwy dostęp do wnętrza komór umożliwiają otwory inspekcyjne zamykane wieczkami.
    W wersji Easy, wewnątrz komór wypornościowych umieszczone są ofoliowane bloki ze styropianu, a wentylację i ewentualne odprowadzenie skondensowanej wody umożliwiają korki spustowe znajdujące się w każdej komorze.
  3. Boczne komory balastowe posiadają przetłoczenia do komfortowego oparcia przedramienia podczas manewrowania łodzią.
  4. Standardowo, łódź wyposażana jest w klasowe okucia ze stali nierdzewnej ( w tym – regulowane gniazdo pięty masztu) – marki OPTIPARTS – jednego z najbardziej renomowanych światowych dostawców okuć, osprzętu, wyposażenia i akcesoriów do łodzi OPTIMIST.
    Okucia oraz ich rozmieszczenie na łodzi odpowiadają przepisom klasy OPTIMIST.
  5. Wszystkie okucia przyśrubowywane do kadłuba i pokładu, wzmocnione zostały aluminiowymi płytkami wlaminowanymi w poszycie łodzi.
  6. Standardowo, łódź wyposażona jest w płetwy (miecz i ster), wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego (LPS), a miecz posiada mahoniową główkę.
    Płetwa sterowa wyposażona jest w aluminiowy rumpel z przedłużaczem marki OPTIPARTS.
  7. Standardowo, łódź wyposażana jest w omasztowanie, takielunek oraz żagiel marki OPTIPARTS, które to wyposażenie jest bardzo podobne do wyposażenia klasowej łodzi OPTIMIST. Ma to zapewnić, aby podczas treningu, młody żeglarz optymalnie przygotowywał się do przyszłego obcowania z łodzią klasową.
  8. Standardowo, łódź pakowana jest w folię ochronną.
    Opcjonalnie może być ona dodatkowo zapakowana w ochronne pudło kartonowe, w którym mieści się łódź wraz z całym standardowym wyposażeniem.

CARTER School Racer

Alternatywna wersja łodzi szkoleniowej, zainspirowana jeszcze bardziej niż łodzie serii School Standard / Tourist, łodzią klasy OPTIMIST.
Celem tego pomysłu, jest uatrakcyjnienie łodzi szkoleniowej służącej do przygotowania młodych żeglarzy do późniejszego udziału w oficjalnych regatach tej klasy i danie im do dyspozycji łodzi, której obsługa i warunki pływania są niemal identyczne, jak w łodzi klasowej.
W ten sposób, powstała łódź, która:

  • daje jeszcze większe wrażenie pływania na prawdziwym OPTIMISTcie,
  • jest równie wytrzymała i odporna na wszelkie uszkodzenia podczas kolizji na wodzie i przy nabrzeżu, jak łodzie serii School,
  • w obsłudze przypomina w pełni środowisko łodzi klasowej,
  • ma doskonałe właściwości regatowe,
  • jest niezatapialna,
  • jej utrzymanie i konserwacja nie sprawia żadnych problemów,
  • pozwala doznawać wspaniałych doświadczeń żeglarskich, zarówno podczas pływania rekreacyjnego, jak i podczas szkolenia oraz trenowania młodych żeglarzy.
  • i, co bardzo ważne, wygląda jak „rasowy” OPTIMIST.

Łódź CARTER School Racer nie jest łodzią klasy OPTIMIST, w rozumieniu przepisów klasy OPTIMIST.
Używanie nazwy OPTIMIST oraz logo klasowe „Q” zastrzeżone są prawnie wyłącznie w odniesieniu do łodzi spełniających wszystkie warunki klasowe i zarejestrowane jako łodzie klasowe.

Przeznaczeniem łodzi CARTER School Racer jest przede wszystkim pomoc w przygotowaniu i wyszkoleniu młodych adeptów sztuki żeglarskiej.

Z łodzi CARTER School Racer już tylko jeden krok do prawdziwego OPTIMISTa….

Najistotniejsze walory konstrukcyjne łodzi, to:

  1. Kadłub łodzi wykonywany jest metodą ręcznego laminowania z zastosowaniem najlepszych dostępnych na rynku materiałów konstrukcyjnych, posiadających wszelkie niezbędne certyfikaty.
  2. Kadłub łodzi posiada dodatkowe zbrojenia szklane i przekładkowe, które pozwalają na wzmocnienie sztywności i wytrzymałości, przy równoczesnym zoptymalizowaniu wagi łodzi.
  3. Półpokład łodzi, podobnie jak w łodzi klasowej, jest monolitem, obejmującym półpokłady oraz ławeczkę z grodzią, natomiast żebro centralne połączone jest z nakładką skrzynki mieczowej.
    Jest to rozwiązanie konstrukcyjne identyczne, jak w łodzi klasowej.
  4. Wszystkie spojenia łączone są najlepszymi, dostępnymi na rynku klejami.
  5. Standardowo, kadłuby łodzi produkowane są w kolorze białym, z jasnoszarym topkotem w kokpicie.
  6. Opcjonalnie, kadłuby łodzi mogą być wykonane:
    • w dowolnej kolorystyce z palety systemu RAL lub z powierzchniami kilkukolorowymi (w tym – z linią wodną) wykonanymi w żelkocie,
    • z ciemnoszarą powierzchnią anty-ślizgową wykonaną w topkocie.
  7. Wyporność łodzi zapewniają trzy, wysoce odporne na uszkodzenia mechaniczne, nadmuchiwane worki balastowe, umieszczone w pasach, analogicznie, jak w łodzi klasowej.
  8. Standardowo, łódź wyposażana jest w klasowe okucia ze stali nierdzewnej (w tym, regulowane gniazdo pięty masztu) marki OPTIPARTS – jednego z najbardziej renomowanych światowych dostawców okuć, osprzętu, wyposażenia i akcesoriów do łodzi OPTIMIST – jednego z najbardziej renomowanych światowych dostawców okuć, osprzętu, wyposażenia i akcesoriów do łodzi OPTIMIST.
    Okucia oraz ich rozmieszczenie na łodzi odpowiadają przepisom klasy OPTIMIST.
  9. Standardowo, wszystkie okucia przyśrubowywane do kadłuba i pokładu, wzmocnione zostały aluminiowymi płytkami wlaminowanymi w poszycie łodzi.
  10. Standardowo, łódź wyposażona jest w płetwy (miecz i ster), wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego (LPS), a miecz posiada mahoniową główkę.
    Płetwa sterowa wyposażona jest w aluminiowy rumpel z przedłużaczem marki OPTIPARTS.
  11. Standardowo, łódź wyposażana jest w omasztowanie, takielunek oraz żagiel marki OPTIPARTS, które to wyposażenie jest bardzo podobne do wyposażenia klasowej łodzi OPTIMIST. Ma to zapewnić, aby podczas treningu, młody żeglarz optymalnie przygotowywał się do przyszłego obcowania z łodzią klasową.
  12. Standardowo, łódź pakowana jest w folię ochronną.
  13. Opcjonalnie może być ona dodatkowo zapakowana w ochronne pudło kartonowe, w którym mieści się kadłub wraz z całym standardowym wyposażeniem.